Happy New Year - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

09 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Een nieuw jaar, nieuwe reizen. Na een jaar vol met leuke trips en mooie herinneringen ben ik benieuwd wat 2013 mij gaat brengen. Het jaar begon goed met een trip naar Johannesburg. Waar ik eigelijk eerst niet zo blij mee was..Want dat betekende voor mij dat ik me op 1 januari om 01:00 klaar moest gaan maken voor mijn vlucht. Maar helaas zijn dat nou eenmaal nadelen van mijn werk. Mijn huisgenootje was ook thuis en we hebben om 22:00 een lekkere maaltijd op tafel gezet en iets leuks aan getrokken en toen het bijna 00:00 uur was zijn we op ons balkon gaan staan en hebben we het vuurwerk bekeken van de Burj Khalifa en Atlantis en de rest van Dubai. Het was super om het zo te zien! Later op CNN nog even terug gekeken en hoorde al van collega's en passagiers dat het mega druk was in Dubai. Weet het nog van 2 jaar terug dat we bijna naar huis moesten lopen omdat we geen taxi konden krijgen en heel Sjeik Zayed Road vast stond. En vorig jaar was ik in Zuid Afrika met Oud en Nieuw. Toen ik in de briefing kamer aan kwam voor mijn vlucht hing er al een super sfeer. Feesthoedjes, muziek en vrolijke gezichten. Het kan veel erger hoor..sommige collega's waren aan het vliegen tijdens 00:00 uur of als je geen leuke crew hebt ofzo. Vlucht ging goed, en bij aankomst spraken we af om met ze alle te gaan eten. Lekkere Zuid Afrikaanse Steak! Mmmm! Glas wijn erbij en toen hebben we goed op het nieuwe jaar geproost!

Mijn tweede trip van de maand was naar Madrid. En het was daar ook een feestdag toen we aankwamen. Ze vieren dan de aankomst van de 3 koningen. Er is een parade door de stad en alle kinderen krijgen allemaal cadeautjes waar ze de volgende dag als de meeste Spanjaarden vrij zijn in het park mee gaan spelen. Het was ook nog heerlijk weer. Bij aankomst was het etenstijd dus lekker tapas en sangria in een leuk tentje en volgende dag heerlijk door Madrid gewandeld.

Nu heb ik een paar dagen vrij en dan overmorgen een 5 daagse trip naar Brisbane en Auckland. Heb ik 1 keer eerder gedaan en hopelijk heb ik dit keer ook leuke crew. Vorige keer heb ik in Auckland een bungyjump gemaakt. Was super gaaf. En in Brisbane naar het koalapark geweest. Ben benieuwd wat deze trip gaat worden.

Afgelopen oktober ben ik naar Bali op vakantie geweest. Dat was ook een heel mooie ervaring. Ook wel een beetje eng want ging alleen. Nou ben ik het wel gewent om ergens alleen erop uit te gaan maar niet een week lang. En ik moet zeggen dat het heerlijk was. Dacht dat ik soms zou verzwelgen in zelfmedelijden maar kon juist doen en laten wat ik wilde en helemaal bijkomen. Met mijn werk ga ik al van hotel naar hotel dus had behoefte aan 1 vaste plek. Van daaruit heb ik allerlei excursies gedaan gecombineerd met lekker luieren bij het strand. Zo heb ik een fietstocht gemaakt door de rijstvelden en Ubud. Tempels bezocht, surf lessen genomen en een koffieplantage bezocht. Mocht ik nog eens terug komen wil ik ook een deel doorbrengen in een ander deel van het eiland. Er is zoveel te zien! Wat wel leuk was, toen ik incheckte kreeg ik een upgrade naar een suite! Zoveel ruimte heb ik natuurlijk helemaal niet nodig maar het was wel super mooi! En wat Bali betreft, daar wil ik zeker nog eens terug! Alleen is mijn lijstje nog zo lang met must see plekken...;)

Nou ik heb in ieder geval een goed voornemen voor 2013. Nog meer nieuwe plekken bezoeken en mooie momenten delen met vrienden en familie!

Iedereen de beste wensen, een gelukkig, liefdevol en Vooral een Gezond Nieuw jaar gewenst!!


  • 09 Januari 2013 - 11:45

    Mama Broer:

    lieve chrisje wat een leuk verslag weer.
    Vaker doen het is zo leuk om te lezen.
    Gr. xxxmama

  • 09 Januari 2013 - 19:24

    Josien:

    Hoi Chris

    Even een kort maitje van mij. Wat leuk om je reisverslag te lezen! Wat heb je al ontzettend veel gezien en gedaan. Plekken waar ik nooit van mijn leven zal komen. Ik geloof zeker dat er ongelofelijk veel mooie plekken zijn. Dat is echt een voordeel van je baan, het heeft ook mindere kanten, maar ik denk dat jij het optimale eruit haalt. En het maakt je ook sterker, alleen een week op vakantie en dan zo ver weg!
    Maar zeker een hele ervaring, echt heel goed.

    Nou ons leven gaat ook lekker door. Feestdagen voorbij , was gezellig , druk , kijk goed terug.
    Wel momenten van bezinning, mijn eerste Kerst zonder mijn vader, maar ik troost mij met de gedachte dat hij op een veel mooiere plek Kerst heeft gevierd . Verder koester ik veel mooie herinneringen.

    Chris nog veel mooie reizen toegewenst, en ik hoop dat we je de volgende keer zullen zien.
    Liefs Josien en van ons allemaal

  • 10 Januari 2013 - 20:32

    Jan, Franca, Rutger, Annabel & Lidewei:

    Hoi Christine,

    Alle goeds voor 2013! We hopen dat je de komende jaren bij alle must see plekken komt!
    Zo te horen heb je al veel mooie landen & steden gezien & heb je veel plezier in je werk!
    We wensen je heel veel succes toe in 2013!

    Liefs Franca, Jan, Rutger, Annabel & Lidewei

  • 11 Januari 2013 - 14:50

    Lien:

    Chrisje wat schrijf je toch leuk! Kijk naar je volgende verhaal uit! Dikke knuffel. Xx

  • 12 Januari 2013 - 17:13

    Nanda :

    Hee Chris,

    Wat een mooi verhaal weer. En wat heb je weer prachtige avonturen beleefd. Blijf er maar lekker van genieten. Deze herinneringen en ervaringen pakt niemand je meer af! Veel succes én plezier met je komende (werk én privé) vluchten! :)

    Liefs -xxx- Nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Christine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 1049
Totaal aantal bezoekers 13695

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Beter laat dan nooit!

Landen bezocht: