Tripje naar Stockholm - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu Tripje naar Stockholm - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu

Tripje naar Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Christine

15 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Stockholm, wat een prachtige stad! Ik had 3 dagen vrij op mijn rooster en besloot een ticket te boeken naar een plek waar ik nog niet eerder was geweest. Mijn eerste plan was om naar Jordanië te gaan maar de vluchten waren overboekt. Die bestemming blijft gewoon nog even staan op de Bucket list!
Nadat ik zondagochtend van Amsterdam terug kwam ben ik gaan zoeken naar mogelijkheden. Door mijn baan kan ik goedkoper vliegen en hier maak ik natuurlijk graag gebruik van! Maar als je dan een bestemming zoekt is ineens alles leuk en kan ik moeilijk kiezen. Dan maar kijken welke vlucht er het beste voor staat qua plek. (Als crew sta ik op standby en als er dan genoeg plek is kom ik mee) Toen ik eenmaal besloten had dat het Stockholm werd en ik met Ilse en Arjan aan kletsen was bleek dat Arjan ook in Stockholm moest zijn! Dat was super natuurlijk!! We spraken af dat we een avond samen zouden eten en overnachten in het hotel van Arjan. De dag dat ik aankwam in Stockholm ben ik eerst in een cafeetje gaan zitten en met WiFi een hotelletje voor mijn eerste nacht gezocht. Ik kwam uit bij een leuk plekje aan het water op een boot, die aangelegd lag op het eiland Sodermalm. Toen ik er aankwam bleek dat ik heel dicht bij het centrum en de oude stad was. Perfect dus! De hut waar ik in sliep was klein maar met een eigen badkamertje en een piepklein raampje dat uitkeek op de kade. Kan het iedereen die alleen reist aanraden! Normaal wordt mijn kamer ook voor 2 mensen geboekt maar dat is wel krap. Nou ik had niet meer nodig dan een douche en bed en voor die prijs mocht ik niet klagen.

Het was nog niet heel laat dus ik ben de stad gaan rondlopen. Via de oude stad Gamla Stan met allemaal mooie kleine straatjes en gekleurde huizen, het paleis en gemeentehuis. Erg mooi. Het werd al donker maar heb me er geen moment ongemakkelijk gevoeld. Omdat ik best moe was ben ik niet laat gaan slapen en volgende dag weer vroeg op om na het ontbijt Sodermalm te verkennen en dan een rondleiding in het paleis te boeken. Wat is het paleis toch mooi! Heel veel Heb erg genoten en ondanks dat het weer niet mee zat heb ik veel kunnen zien. Rond half negen had ik met Ar afgesproken bij een restaurant waar hij al was geweest. Onwijs lekker gegeten en echt super om mijn broer te zien in Zweden! Volgende dag hebben we samen ontbeten en toen heb ik de trein gepakt naar het vliegveld. Was er mooi op tijd en de laatste keer dat ik had gekeken waren er nog heel veel stoelen vrij. Maar toen kreeg ik te horen dat ze een ander toestel hadden gestuurd met minder capaciteit en moest ik tot op het laatste moment wachten. De schrik zat er goed in maar het is goed gekomen. Gelukkig maar want de volgende dag had ik weer een werkvlucht naar Colombo, Sri Lanka!

Het was weer een leuk avontuur en een bestemming die ik kan afstrepen! Alleen heb ik zoals bijna bij elke plek waar ik kom, het gevoel dat ik er nog graag eens terug kom!

  • 15 April 2014 - 17:10

    Joke Broer:

    Chris wat een leuk verhaal weer Je ziet je zo lopen en samen met ar eten Ga absoluut er een keer naar toe met jou xxxmama en papaxx

  • 18 April 2014 - 08:34

    Arjan:

    Hi zus! Was gezellig idd en zo leuk dat dit mogelijk was!
    Wat een toeval hè dat ik je in een groep van drie dames dacht te herkennen... Terwijl het donker was en je een hoedje op had. Zo apart.
    Stuur me je roosters maar weer, wie weet nog een keer in een andere stad :-)
    Dikke kus!
    Ar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Christine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 13693

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Beter laat dan nooit!

Landen bezocht: