Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Door: christinearoundtheworld

Blijf op de hoogte en volg Christine

07 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is een beetje aan de late kant maar ik dacht dat het toch wel leuk is om een reisdagboek bij te houden. Zit nu al meer dan een jaar in Dubai en heb het nog steeds erg naar mijn zin. November 2010 vertrok ik naar Dubai om bij Emirates te gaan werken. Heb 7 weken training gehad en sinds dien vliegt de tijd letterlijk voorbij! Heb heel wat mooie plekken mogen bezoeken, veel jetlags, slapeloze nachten en vroege diensten. Maar het is het allemaal waard want ik droomde altijd van RTL Travel en dit komt aardig dichtbij! Alleen moet ik tussendoor even kip en beef serveren! Haha!

Op dit moment zit ik in thuis. Koffer is gepakt voor morgenochtend, weer op een vlucht naar Angola. Vorige maand ben ik hier ook geweest en was een erg leuke trip. We verblijven hier in een hotel vlakbij de kust. Er is hier best veel armoede en dat is toch altijd wennen. Vorige keer gingen we met 11 man van de crew naar een eiland bij de kust. Een busje van het hotel kwam ons ophalen en die bracht ons naar de haven. Toen we daar aankwamen kwamen er al mensen naar het busje toe, kloppen op de ramen, mee rennen. Best beangstigend. Mensen vinden het niet fijn daar als je foto's van ze maakt, wat eigelijk logisch is..maar ze worden daar bijna agressief als je het probeert. Dus beetje oppassen. Het bootje lag al klaar, zwemvest aan en hup aan boord. Na ongeveer 15 in varen kwamen we aan bij een soort bounty eilandje, lang in lengte maar helemaal niet breed, vol met palmbomen en kleine hutjes. Mossulu Island genaamd. Hier hebben we heerlijk de dag doorgebracht met beetje rondkijken, volleyballen, zonnen en de lokale mensen bewonderen. Hier droegen ze echt stapels met doeken op hun hoofd. Zo knap! Een collega probeerde het maar kon het niet rechtop houden. Er waren ook nog meer toeristen aanwezig. In Angola spreken ze Portugees en omdat er in Portugal de economie niet goed is komen veel Portugezen naar Angola voor werk. Na een heerlijk dag gingen we weer terug naar het vaste land. De andere dagen die ik we hadden in Luanda hebben we lekker uitgerust bij het zwembad, gesport en gezellig elke ochtend met de hele crew ontbeten. Angola is erg duur voor buitenlanders dus ik had mijn koffer vol zitten met eten voor daar. Gelukkig is het ontbijt in dit hotel gratis voor de Emirates crew dus dan zie je ineens de hele crew 's ochtends in de ontbijtzaal!
Erg gezellig! Toen was het weer tijd om naar huis te gaan! Na zo'n lange layover van 3 dagen leer je elkaar toch veel meer kennen. Op de meeste plekken, extra lange vluchten uitgezonderd, is de layover ong 24 uur. Als we naar de Verenigde Staten vliegen hebben we daar 48 uur.

Terug in Dubai voelt nu ook als thuiskomen. Tijdens de training heb ik een leuke groep mensen leren kennen en met sommige ga ik nog steeds leuk om. Ben ook verhuist naar een ander appartement. Woon nu samen met Julie, een Frans/Braziliaans meisje waarmee ik tegelijkertijd ben begonnen. En een Spaans meisje die nieuw is en nu in training zit. Erg gezellig! Al met al zit ik hier nog wel even op mijn plek! En gelukkig kom ik zo nu en dan nog naar huis! Zoals deze maand! Heb een vluchtje naar Amsterdam! Even kort op Nederlandse bodem!

Ik ga proberen zo nu en dan een berichtje te schrijven voor wie het leuk vindt om dit te lezen. Nou, voor iedereen een fijne avond! Ik ga proberen te slapen voor een volgend avontuur in Angola!

Groetjes christine!



  • 08 Maart 2012 - 10:33

    Arjan:

    Chrisje, wat heb je een leuke manier van schrijven! Het leest lekker weg, dat is bij anderen soms wel eens anders...
    Ik vind het erg fijn om te lezen dat je er nog naar je zin zit en dat Dubai als thuiskomen voelt. Ook al mis ik (Ils natuurlijk ook) je erg, ben blij dat je goed in je vel zit.
    Wanneer kom je naar NL? Kan ik je misschien wel komen ophalen.
    Nou, tot snel weer en hele dikke kus
    SMAK! Love you!

  • 10 Maart 2012 - 17:42

    Joke Broer:

    chrisje ,geweldig. een genot om te lezen. als het lukt,hou vol. het is o zo leuk om te lezen wat je meemaakt. gr dikke knuffel van papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Christine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 13713

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Beter laat dan nooit!

Landen bezocht: