Terug van weg geweest! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Christine Broer - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest!

Door: Christine Broer

Blijf op de hoogte en volg Christine

23 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Alsof de tijd letterlijk voorbij vliegt! Het laatste reisverslag is veel te lang geleden dus tijd voor een nieuwe!

Ik heb er ondertussen alweer 3 jaar op zitten in Dubai en in oktober een nieuwe contract getekend. Emirates heeft er weer nieuwe bestemmingen bij en niets leuker dan weer nieuwe plekken ontdekken. Zo vliegen we nu ook naar Stockholm, Taipei, Kiev en Boston. Heb ik allemaal nog niet bezocht! :D wie weet dit jaar.

In januari had ik vakantie en toen ben ik naar Thailand gegaan. Dat wilde ik altijd al eens doen. In 2006 heb ik tijdens mijn stage op Bonaire mijn duik brevet gehaald en het werd weer eens tijd om dit op te pakken. Dus had ik een trip geboekt op een boot 5 dagen duiken bij de Similan Islands. Omdat ik alleen op vakantie ging was dit meteen een leuke manier om toch niet helemaal alleen te zijn. Eerst 2 dagen ervoor lekker beetje bijkomen op het strand in Khao Lac. Toen een paar dingen in een rugzak en hup de boot op. Het is een lifeaboard. Dat houd in dat je ook op de boot slaapt. In mijn geval was dit een stapelbed op een kamer met nog 3 andere. Er stonden 14 duiken gepland en heb er 12 in totaal gedaan. Het was geweldig weer onder water te zijn! Een totaal andere wereld waar je een kijkje in neemt. Veel mooie vissen gezien ook! En een paar keer een schildpad. Op de boot zelf was het de eerste dag een beetje wennen. De zee was een beetje onrustig de eerste avond maar even een pilletje voor zeeziekte ingenomen. Dacht dat ik wel getraind zou zijn met turbulentie aan boord haha! Gelukkig werd dit snel beter. Er zijn 30 mensen een boord plus duikinstructeurs, 2 koks, 2 mensen om te helpen met de duikequipment en de kapitein. De dag bestond uit 4 duiken per dag. 's ochtends werden we om 06:00 uur gewekt en om 07:00 lagen we in het water voor de eerste duik. Dan ontbijten met ze alle en om 10:30 weer een duik. Je hebt even tijd voor jezelf, maar dan na de lunch om 14:30 ong weer een duik. En na het avond eten nog een nacht duik. De rust tussen door konden we goed gebruiken. Er waren zonnebedden op het dak of lekker in de schaduw lezen. (vissenboeken ;) Druk schema en was ook best moe na deze trip. Was ook gebeten door kwallen en dat was niet zo fijn maar ja. Heb veel aardige mensen ontmoet en na de trip zijn we met een paar nog wezen eten. Er waren ook andere mensen die alleen reisde net als ik. Na de boottrip had ik nog 5 dagen om te blijven maar door de kwallen beten voelde ik me niet zo lekker dus niet meer doorgereisd in Thailand maar eerste vlucht naar Dubai genomen. Toen besloten om meteen maar door te vliegen naar Amsterdam om daar nog een paar dagen te zijn. Het was waarschijnlijk te veel gevraagd want toen ik eenmaal weer in Dubai terug was heb ik mij moeten ziek melden voor mijn naar Australië en heb ik 3 dagen plat op bed gelegen. Had ik ook nog mijn telefoon laten liggen aan de lader in Nederland! Oepsie!! Gelukkig door die slimme mama van mij had ik heb binnen anderhalve week weer terug! Een vriendinnetje uit Dubai woont in Nunspeet en die was een paar dagen in Nederland dus kon ze hem mooi meenemen!. Met het zelfde vriendinnetje had ik aan het einde van de maand januari een vlucht naar Kaapstad. Super leuk om met een vriendin te vliegen en we hebben onze tijd dan ook goed besteed! Meteen na aankomst zijn we naar de tafelberg gegaan en daar heerlijk van een van de mooiste plekken op aarde genoten! De avond en een heel lange dag afgesloten met een heerlijk biefstukje en een glas rode wijn van Zuid Afrika!

Sinds kort hebben we 2 Amsterdam vluchten per dag en nu heb ik meer kans om mee te komen op de vlucht als ik naar huis wil voor een paar dagen. Heb er ook 2 op mijn rooster voor maart!
Ik kom nu net terug van een vlucht naar San Francisco en heb een super trip gehad. (beetje jetlegged nu maar hoort erbij) Samen met 7 andere crew hebben we 2 auto's gehuurd en zijn we naar Nappa Valley gereden en daar 2 wijnhuizen bezocht. Allebei gelegen in een prachtige omgeving. We hadden het weer ook mee gelukkig. Nog steeds een beetje fris maar in de zon was het echt heerlijk. We hebben de avond goed afgesloten met eten bij de Mexicaan.

Voor de maand maart heb ik dus naast mijn 2 Amsterdam vluchten nog weer een weekje vakantie en ga dan samen met Lien skiën in Italië! Whiehoee, zin in!!

  • 23 Februari 2014 - 21:31

    Joke Broer:

    Heerlijk om te lezen Chrisje vaker doen zo gezellig Gr xxxpap en mam

  • 23 Februari 2014 - 21:41

    Jan Broer:

    Ja, als ik jouw reisverslag lees dan zit je veel in de lucht en maak je regelmatig side-trips.
    Ik neem aan dat dat iedere keer andere mensen zijn. Dat lijkt me eigenlijk ook wel lastig als je steeds weer andere mensen leert kennen zonder dat je weet of en wanneer je die weer tegenkomt.
    San Francisco vond ik in 1975 een heel vriendelijke stad. Dat stond in 2012 op ons programma maar zo ver is het niet gekomen. Wie weet als ik in de toekomst met pensioen ga (over een jaar of 6) dat ik het weer ga proberen. Mijn plan is dan om dan naar Seattle te gaan (liefst in een dag of tien op de fiets om de uitgestrekte bossen daar een beetje te 'ervaren' en er niet met een auto doorheen te racen. Toekomstdromen.... Goed dat je er nog een jaar aan vast knoopt met het vliegen. k Hoop dat je in Dubai inmiddels ook een vriend(inn)en-kring hebt opgebouwd.
    groeten ook van Franca & Rutger, Annabel en Li.

  • 24 Februari 2014 - 02:43

    Christine:

    Leuk om uw reactie te lezen ome Jan! Om met de fiets door de omgeving te gaan lijkt mij ook een fantastische manier! Seattle zelf is al een fijne stad. Je kunt daar ook zonder auto dingen bekijken, waar dat in de meeste grote steden niet mogelijk is omdat alles te verspreid is. De omgeving daar richting Vancouver lijkt me ook geweldig mooi. Misschien kunt u dan alsnog naar San Fran gaan, toch wel een van mijn favorieten! Mooi om in het vooruitzicht te hebben! Veel liefs ook aan Tante Franca en Rutger, Annebel en Lidewei!

  • 24 Februari 2014 - 11:25

    Arjan Broer:

    Hi zus, wat leuk om weer een verhaal van je te lezen. Is inderdaad weer even geleden om je avonturen te lezen. Ongelooflijk he dat je er gewoon al meer dan 3 jaar zit. Toch voelt het dat ik je nog redelijk vaak zie, nog vaker zou fijner zijn ❤️. Als je weer helemaal terug zou zijn, zou ik liever hebben.
    Dat nachtduiken vind ik nog steeds iets bijzonders. Aan de ene kant lijkt het me doodeng, aan de andere kant trekt het me doordat nog een andere wereld is dan duiken overdag. Ik hoop dat we dat ooit nog eens samen kunnen doen, staat wel op mijn Bucket List.
    Wie weet zien we elkaar in april in Dubai, Ils en ik zijn beetje aan het bekijken of we er nog een weekje tussenuit gaan.
    Tot snel weer Chris, we missen je. Xx

  • 24 Februari 2014 - 11:31

    Nanda En Familie:

    Hee Chrisje! Wat een prachtig verslag weer. Wat kun je toch leuk schrijven!
    Mooi hoor die foto's en je uitstapjes.Bofferd! Geniet er maar lekker van en je weet.. Zolang je er plezier in hebt, dit vooral lekker blijven doen :)! Leuk weer deze update! Dankjewel
    Dikke kussen van ons allemaal. En tot gauw! Xxx

  • 24 Februari 2014 - 21:39

    Josien Rubino:

    Hoi Chris wat leuk om je verhaal te lezen! Wat heb jij ongelofelijk veel gezien!
    Geniet er nog lekker van! En ook heel erg leuk dat je wat vaker naar Amsterdam vliegt!
    Afstand is echt relatief!
    Wat een heerlijk vooruitzicht om straks samen met Lien te gaan skiën!
    Nou Chris misschien zien we elkaar binnenkort wel weer een keer!

    Liefs
    Josien en fam.

  • 25 Februari 2014 - 12:58

    Henk En Mieke Wilken:

    hai lieve Chris,
    Wat een super, vet en cool (leuke opmerking he van een stelletje oudevandagen) leven heb jij. Wat maak jij geweldige dingen mee, maar we moeten niet vergeten dat jouw baan, eenmaal in de lucht, hard werken is. Soms met leuke mensen, maar ook vaak met zeurpieten aan boord.
    Wij hebben met plezier de foto's bekeken. Kekke zonnebril trouwens, die ronde staat je bijzonder hip.
    Ik zou claustrofobie krijgen van het duiken, maar jij doet dat gewoon er effe tussendoor. Of je vliegt SKY-HIGH of je duikt DEEP-DOWN.
    Komen wij aan met een zielig duikbrilletje vol met zeewater en te grote zwemvliezen, die je de helft van de tijd verliest. En dan zien we slechts drie vissen. Zucht, we doen toch iets verkeerd !
    Nou lieve schat, we kijken alweer uit naar jouw volgende verslag. Fijne dagen met jouw ouders volgende week in Dubai.
    Dikke kus, Henk en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Christine

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 13683

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Beter laat dan nooit!

Landen bezocht: